E-posta, Microsoft-365, Kimlik Kartları


Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'nın (https://bidb.tau.edu.tr/) duyuru sayfası takip edilmelidir. 

Öğrenciler mail adreslerine Üniversitemiz web sayfasındaki E-mail linkinden veya https://accounts.google.com adresi üzerinden giriş yapabilirler.

Örnek
Öğrenci Numarası             : 24000000000
TC Kimlik Numarası         : 11111111111
Mail Adresi                        : e24000000000@stud.tau.edu.tr
Şifre                                   : Ogr11111111111  

İlk girişte şifre değiştirme işlemi zorunludur. Şifre en az 8 karakter uzunluğunda olmalı, harf, rakam ve özel karakter içermelidir.

Öğrenci E-posta Şifre Sıfırlama Formunun doldurulması gerekmektedir. Şifre sıfırlama linki Öğrenci Bilgi Sistemi'nde (OBS) yer alan şahsi mail adresine iletilecektir. Eğer o kısım doldurulmamışsa şifre sıfırlama işlemi gerçekleştirilemeyecektir.

Şifre sıfırlama işlemleri mesai saatleri içerisinde gerçekleştirilmektedir.
 

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından tüm öğrenciler için ücretsiz bir şekilde Microsoft-365 hesabı tanımlanmaktadır.

Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin Microsoft-365 hesap tanımlamaları, her yıl Güz Dönemi ders başlangıç tarihine kadar yapılmış olacaktır.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından, Türk-Alman Üniversitesi'nde okuyan tüm öğrenciler için Microsoft-365 hesabı tanımlanmaktadır.

Öğrenciler için Microsoft-365 hesabı;

Kullanıcı adı     : eogrencinumarası@stud.tau.edu.tr
Kullanıcı şifresi: OgrTCKimlikNumarası (Yeni kayıt yaptıran öğrenciler için geçerlidir)

Personel için Microsoft-365 hesabı;
Kullanıcı adı     : xxxxxxx@tau.edu.tr
Kullanıcı şifresi: TAU uzantılı mail adresine iletilmektedir.
 

Öğrenciler için;
https://www.office.com/ sitesinden sağ üst köşede yer alan "Oturum aç" sekmesine tıklanıp kullanıcı adı yazıldıktan sonra, "Parolamı unuttum" sekmesi seçerek yeni şifre talebinde bulunabilirsiniz. Şifre gönderimi mesai saatleri içerisinde yapılmaktadır.


Personel İçin;
Şifre sıfırlama talebi destek paneli (https://destek.tau.edu.tr/) üzerinden yapılmalıdır.
Destek panelinde kayıt açarken;
Kullanıcı Adı: Personel mail adresinin @'den önceki kısmı
Şifre: Bilgisayarda oturum açarken kullanılan şifredir.

Kişi yalnızca bir tane indirimli karta sahip olabileceğinden eğer öğrencinin ya da personelin farklı bir indirimli kartı mevcutsa onu iptal etmeden TAÜ logolu kart için başvuru yapamaz.

Öğrenci Kimlik Kartı olarak şehir içi toplu ulaşımda kullanılan İstanbulkart kullanılmaktadır. Öğrencilerimiz İstanbulkartlarını üniversite kampüsüne girişlerde, kampüs içerisindeki yemekhane, kütüphane ve kafeterya gibi ödeme noktalarında kullanabilirler.

Öğrencilerimiz varsa mevcut İstanbulkartlarını kampüs kartı olarak kullanabilir veya mevcut öğrenci kartlarını iptal ederek https://bireysel.istanbulkart.istanbul adresi üzerinden TAÜ logolu yeni indirimli öğrenci kartı için başvuruda bulunabilirler. Öğrencilerimiz başvurularını tamamladıktan sonra İstanbulkart’larını aşağıdaki yöntemlerden birini tercih ederek teslim alabilirler.
  • Adrese kargo ile teslim (Kargo ücreti vardır ve sadece İstanbul içi kargolama yapılmaktadır),
  • İstanbulkart Başvuru Merkezlerinden teslim (Kargo ücreti yoktur).

Kampüsten çıkmadan önce YDYO,  Derslik A ve Derslik B Binaların çıkışında veya otobüs durağında bulunan kart okuyucuya kart okutularak kampüsten çıkış yapılmalıdır. Aksi halde tekrar kampüse girişte kart kullanımında sorun yaşanacaktır.  Bu durumda kartı bir kez kampüs çıkış yönünde okutarak turnike kolu ters yönde yani çıkış yönünde çevrilmelidir. Bu işlemden sonra kullanıcı giriş yapabilecektir.